Válogatás Milorad Krstic Ruben Brandt, a gyűjtő c. animációs filmjében (2018) található számos művészeti utalásból...
(a 13 festmény és a többi...)
1.
Botticelli: Vénusz születése (1484-1486)
/Uffizi, Firenze/
2.
Andy Warhol: Double Elvis (1964)
Frédéric Bazille: Renoir Portréja (1867)
4.
Vincent van Gogh: Joseph Roulin postás (1888)
/Museum of Fine Arts, Boston/
5.
Pablo Picasso: Nő könyvvel (1932)
6.
Paul Gauguin: Gyümölcsöt tartó nő (1893)
7.
Edward Hopper: Éjjeli baglyok (1942)
8.
Hans Holbein: Antoine, Lorraine hercege portréja (1543)
9.
Franck Duveneck: Fütyülő fiú (1872)
10.
René Magritte: A képek árulása (Ez nem pipa) (1929)
11.
Éduard Manet: Olympia (1863)
12.
Diego Velázquez: Margarita Teresa infánsnő kék ruhában (1659)
13.
Tiziano Vecellio: Urbinói Vénusz (1538)
... és a többi...
Rembrandt: Önarckép (1669)
/National Gallery, London/
Marcel Duchamp: Biciklikerék (1951)
Rodin: Gondolkodó (1881)
Henri Cartier-Bresson: Dimanche sur les bords de Marne (1938)
André Kertész: A villa (1928)
George Brassai: Prostituált a Rue de la Reynie és a Quincampoix sarkán, Párizs éjjel (1933)
George Brassai: Prostituált a Rue de la Reynie és a Quincampoix sarkán, Párizs éjjel (1933)
Alfred Hitchcock
Nina Simone
Steven Spielberg: Párbaj (1971)
Róma - EUR
Kassák Lajos (képachitektúra)
Pablo Picasso: Avignoni kisasszonyok (1907)
/Museum of Modern Art, New York/
Nina Vatolina: Ne Boltai (1941)
Joe Tilson: Look (1964)
Alain Jacquet: Camouflage Botticelli (1963-64)
Roy Lichtenstein: M-Maybe (1965)
Roy Lichtenstein: Napfelkelte (1965)
Martial Raysse: Made in Japan en Martial color (1964)
Duane Hanson: Turisták II (1988)
Duane Hanson: Supermarket Lady (1969)
Caspar David Friedrich: Vándor a ködtenger felett (1818 k.)
Quentin Tarantino: Pulp Fiction (1994)
Paul Greengrass: A Bourne-ultimátum (2007)
Vipava-völgy (Szlovénia)
Lana Wachowski - Lilly Wachowski: Mátrix (1999)
Kiss István: Tanácsköztársaság emlékmű (1969)
Allen Jones: Wet Seal (1966)
John G. Avildsen: Rocky (1976)
Roy Lichtenstein: Lány labdával (1961)
Giorgio de Chirico: Mystery and Melancholy of a Street (1914)
Giorgio de Chirico: The Disquieting Muses (1916-1918)
Giorgio de Chirico: The Enigma of the Hour (1910)
Kazimir Malevics: Fehér négyzet fehér alapon (1919)
George Segal: Sidney Janis portréja Mondrian festménnyel (1967)
Michelangelo: Sixtus-kápolna mennyezetfreskói (1508-’12)
/Vatikán; Szt. Péter-bazilika; Sixtus-kápolna/
Leonardo da Vinci: Vitruvius-tanulmány (1490 k.)
Larry Rivers: Girlie (1970)
Jean renoir: A nagy ábránd (1937)
Ed Ruscha: Hollywood (1969)
Tom Wesselmann: Smoker (1967)
Joe Tilson: Oh! (1963)
Billy Apple: 2 perc 33 másodperc (1962)
Robert Rauschenberg: Monogram (1955-1959)
Duane Hanson: Zavargás (1967)
Mel Ramos: Corn Lady (1997)
Mel Ramos: Víziló (1967)
George Segal: Cirkuszi Akrobaták (1981)
Daniel Spoerri: Kichka reggelije (1960)
Daniel Spoerri: Eat art (1960)
Allen Jones: Kalaptartó, asztal és szék (1969)
Daniel Spoerri: Zuhany (1960)
Tom Wesselmann: Bathtub Collage #3 (1963)
Leonor Fini: La Machine á Coudre (1978)
Stuart Davis: Switchski’s Syntax (1961)
Edward Hopper: Vasárnap kora reggel (1930)
Edward Hopper: New York-i iroda (1962)
Richard Lindner: Jég (1967)
Vera Mukhina: Munkás és kolhoz nő (1937)
César Baldaccini: Hüvelykujj (1965)
Alberto Giacometti: Woman of Venice (1956)
/Budapest, Magyar Nemzeti Galéria/
Uffizi - Firenze
Perseus (Firenze)
Ermitázs - Szentpétervár
Szépművészeti Múzeum - Budapest
Hősök tere - Budapest
Eisenstein: Rettegett Iván (1945)
Edgar Degas: Abszintivók (1876)
Georges Méliès: Utazás a Holdba (1902)
Billy Wilder: Hétévi vágyakozás (1955)
Federico Fellini: La dolce vita (1960)
Berlin
VW bogár
Citroën
DS 19
Lincoln Continental
Edward Kienholz: ’38-as Dodge hátsó ülése (1964)
Tatra 87
Guggenheim Múzeum - New York
Firenze
Perseus (Firenze)
Musée d’Orsay - Párizs
Hősök tere - Budapest
Edvard Munch: A sikoly (1893)
/Oslo; Nasjonal-galleriet/
Galeries nationales du Grand Palais - Párizs
Marcel Duchamp: Forrás (1917)
Edgar Degas: Abszintivók (1876)
Georges Méliès: Utazás a Holdba (1902)
Citroën 2CV
/Citroën kacsa/
Billy Wilder: Hétévi vágyakozás (1955)
VW bogár
Lincoln Continental
Edward Kienholz: ’38-as Dodge hátsó ülése (1964)
Kowalski (Marlon Brando)
Elia Kazan: A vágy villamosa (1951)
Tennessee Williams 1947-es darabja után...
16 mm-es filmvetítő
"Vetkőzős toll"
William Kent: A nemzet jó formában van (1963)
16 mm-es filmvetítő
"Vetkőzős toll"
William Kent: A nemzet jó formában van (1963)
John Wesley: Mókusok (1965)
A Joan Miró Alapítvány nem engedélyezte (egy tányér leveshez) felhasználni Miró absztrakt festményét:
Joan Miró: Blue I,
II, III.
Így Bye-Bye
Joe karaktere Kazimir Malevich Suprematizm 3 absztrakt képét használja
fel szósznak egy tányérban:
Nem kaptak
engedélyt David Hockney, Claes Oldenburg, Otto Dix és Marc Chagall műveinek
felhasználására sem.
Picasso Alapítványa pedig nem járult hozzá a repróhoz, ezért
Picasso műve eredeti formájában került a filmbe:
Pablo Picasso: Nő könyvvel (1932)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése